معرفی نشریات

کتاب «کاربردهای مطالعات فرهنگی» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

کتاب «کاربردهای مطالعات فرهنگی» توسط انتشارات علمی و فرهنگی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «کاربردهای مطالعات فرهنگی» نوشته آنجلا مک رابی به‌تازگی با ترجمه امیر صفری توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده و بناست در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شود.

صفری مترجم این‌کتاب گفت: در این کتاب نظریات و آرای پنج نظریه‌پرداز برجسته فرهنگی شرح داده شده که این پنج نظریه‌پرداز عبارتند از استوارت هال، پل گیلروی، هومی بابا، پی‌یر بوردیو و فردریک جیمسون.

وی افزود: هر یک از نظریه‌پردازان از یک مکتب فکری هستند. به طور مثال استوارت هال از نظریه‌پردازان مکتب بیرمنگام و هومی بابا از مهمترین چهره‌ها در مطالعات پسااستعماری معاصر است. هر یک از فصل‌های کتاب به تشریح دیدگاه‌های یکی از نظریه‌پردازان اختصاص دارد و در هر فصل نمونه مطالعاتی و عملی نیز برای درک بهتر دیدگاه‌ها و مفاهیم بیان شده است؛ این ویژگی خاص کتاب آن را با سایر آثار متمایز کرده است. همچنین در انتهای کتاب در دو مقاله، آخرین آثار بوردیو و جودیت باتلر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

این‌مترجم در ادامه گفت: رویکرد اصلی این کتاب تشریح دیدگاه‌ها و نظریات نظریه‌پردازان است و مطالعه تطبیقی و مقایسه‌ای صورت نگرفته است؛ البته برخی از نظرات با رویکردهای مارکسیستی مقایسه شده است.

صفری درباره نویسنده کتاب گفت: خانم آنجلا مک‌رابی فارغ‌التحصیل دانشگاه بیرمنگام و استاد دانشگاه گلدسمیت است که برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشدش این کتاب را در قالب یک درسنامه تهیه کرده است. نویسنده، نظریات مطالعات فرهنگی را در یک بستر تاریخی توضیح داده است که ترجمه این کتاب می‌تواند مورد استفاده دانشجویان رشته مطالعات فرهنگی در دانشگاه‌های کشورمان قرار بگیرد. در این کتاب مهم‌ترین نظریات حوزه‌ مطالعات فرهنگی یک‌جا جمع‌آوری شده و در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا