مقالات علمی

یوتیوب با هوش مصنوعی Aloud ویدئوی شما را دوبله می‌کند

بسیاری از نرم‌افزارها و سرویس‌های محبوب سعی دارند تا از قابلیت‌های AI برای بهبود امکانات خود استفاده کنند. یوتیوب نیز ویژگی جدیدی را تست کرده که می‌توان به وسیله آن ویدئوها را با هوش مصنوعی به دیگر زبان‌ها دوبله کرد. با ادامه خبر همراه باشید.

قرار است ابزار جدیدی به یوتیوب اضافه شود که تماشای محتوای تولید شده به دیگر زبان‌ها را برای کاربران ممکن می‌کند. این سرویس اینترنتی قابلیت جدیدی را تست کرده که قادر است ویدئوها را به زبان‌های دیگر دوبله نماید. این قابلیت با کمک سرویس دوبله هوش مصنوعی Aloud به یوتیوب خواهد آمد.

چندی پیش یوتیوب به تولیدکنندگان محتوای خود اجازه داد تا دوبله‌ از زبان‌های مختلف را به ویدئوهای جدید و قدیمی خود بیفزایند و از این طریق، طیف مخاطبان خود را وسیع‌تر کنند. به نقل از وبسایت TechCrunch، تاکنون بیشتر از 10 هزار ویدئو از این قابلیت برای اضافه کردن دوبله به 70 زبان استفاده کرده‌اند.

سرویس دوبله هوش مصنوعی Aloud یوتیوب

پیش از این، افرادی که به فکر افزودن دوبله به محتوای خود می‌افتادند، باید صرف هزینه برای استخدام تیم‌های دوبله ثالث را به جان می‌خریند. سرویس دوبله هوش مصنوعی Aloud قرار است بدون هیچ هزینه اضافه این مسئولیت را بر عهده بگیرد و علاوه بر هزینه، در وقت کاربران نیز صرفه‌جویی کند.

گوگل در سال 2022 از Aloud رونمایی کرده است. این سرویس ابتدا یک متن از ویدئو تولید می‌نماید و بعد از ترجمه آن به زبان مقصد، نسخه دوبله شده آن را می‌سازد. تولیدکنندگان یوتیوب می‌توانند قبل از ساخته شدن دوبله، متن ترجمه شده را بررسی و ادیت نمایند.

سرویس aloud گوگل

یوتیوب این ابزار را برای صدها یوتیوبر به صورت آزمایشی فعال کرده و در آینده آن را در اختیار همه یوتیوبرها قرار خواهد داد. سرویس Aloud در حال حاضر از سه زبان انگلیسی، پرتغالی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند و در آینده زبان‌های بیشتری به این جمع اضافه خواهند شد.

یوتیوب همچنین قصد دارد صدای دوبله شده با هوش مصنوعی را تا حد امکان به صدای سازنده ویدئو نزدیک کند و با پیشرفت فناوری Aloud، احساسات و لحن گفتار را نیز بهتر منتقل نماید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا