معرفی نشریات

عرضه «بی‌شعوری‌های سازمانی و مدیریتی» در کتابفروشی‌ها

کتاب «بی شعوری های سازمانی و مدیریتی» نوشته محمدرضا راستین مرام توسط انتشارات متخصصان منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «بی شعوری های سازمانی و مدیریتی» نوشته محمدرضا راستین مرام به تازگی توسط انتشارات متخصصان منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب جستاری در شناخت رفتارها و جریانات مخرب مدیریتی و سازمانی است.

در معرفی این کتاب آمده است:

وقتی در جامعه‌ای عادات و رویه‌های مخرب به امری پذیرفته شده تبدیل شوند، دیگر هیچ کس از خطا حتی خطاهای بدیهی و فاحش مصون نخواهد بود. برای درمان این دردها بیش از هر چیز باید به خودمان جرأت سرشاخ شدن با نگرش‌ها و عاداتی را بدهیم که با وجود اثرات تباه کننده ای که دارند هر یک به نوعی با آن‌ها کنار آمده ایم، اینگونه جریانات خصوصاً در سازمان‌هایی که با ایجاد مرجعیت عقلانی باید در خدمت جامعه و رشد آن باشند، ابعاد مخرب گسترده‌تر و عمیق‌تری هم پیدا می‌کند.

در بخشی از این کتاب نیز می‌خوانیم:

«تازه به دوران رسیدگی» اصطلاحی فرهنگی است که بیشتر درباره کسانی و یا طبقاتی از افراد شنیده ایم که با سرعتی غیر متعارف و یا بدون زمینه و بنیان‌های فکری و فرهنگی لازم از لحاظ اقتصادی و اوضاع مادی دارای رونق و تمکن شده باشند.

اغلب به صورتی فراتر از یک رشد طبیعی از یک تخصص یا هنر و یا تلاش و حرفه ای و منبعث از اقتصاد نامتوازن و بیماری‌های آن مانند تورم، فرصت‌های نابرابر و بی ضابطه، ضعف قانون و یا زد و بندهای غیر قانونی و یا گاهی هم اقبالی که در سیر تحولات و توسعه اقتصادی برایشان فراهم شده است. به نان و نوایی رسیده اند.

از آنجا که معبر به نان و نوا رسیدن بیشتر تازه به دوران رسیده‌ها شکستن و گذشتن از بسیاری از بنیان‌ها و حد و مرزهای فرهنگی و ارزش‌های مورد قبول جامعه بوده است، میل به انکار و تعدی به ارزش‌ها و هنجارهای جامعه را هم زیاد دارند، برای همین هم اغلب می‌بینیم که منشأ بسیاری از هنجارشکنی‌ها و دهن کجی‌ها به ارزش‌های عمومی جامعه، همین جماعت تازه به دوران رسیده‌ها می‌شوند.

همچنین با امکانات ثروتی دست آورده اند. از طرفی با اعتماد به نفس و حق به جانب تری به ابراز وجود و نمایش تجمل و لذت و رفاه خود، ولو با زیر پاگذاشتن اخلاقیات و هنجارها و اعتقادات جامعه می‌پردازند و از طرفی هم خواه یا ناخواه با نمایش سبک زندگی همراه با رفاه و لذت و موفقیت خود توجه بخش‌هایی از جامعه را به خود جلب کرده و چه بخواهیم و چه نخواهیم با کسب نوعی مرجعیت اجتماعی قدرت جریان سازی فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی هم پیدا خواهد کرد.

این کتاب با ۱۵۳ صفحه و قیمت ۱۴۰ هزار تومان عرضه شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا